A héten visszatérhetnek a felújított metrók
A BKV vezérigazgatója az M1-en leadott nyilatkozatában elmondta, hogy az orosz mérnökök kijavították a hibákat, így a hét második felére újra közlekedhetnek a felújított metrókocsik.
A BKV vezérigazgatója az M1-en leadott nyilatkozatában elmondta, hogy az orosz mérnökök kijavították a hibákat, így a hét második felére újra közlekedhetnek a felújított metrókocsik.
Azt szerettük volna megtudni a főpolgármestertől, még mindig pletykának tartja-e a hármas metró műszaki hibáit. Ehelyett ízelítőt kaptunk Tarlós István ritka kifinomult stílusából.
A BKV azt állítja, az orosz Metrovagonmas mérnökei Budapesten megtalálták és ki is javították a felújított metrószerelvények hibáját.
Bolla Tibor hétfő reggeli szavai szerint a kötbért nem is a hibák, hanem a szállítási késedelem miatt követelik a felújított vagonokat szállító orosz Metrovagonmastól. Mert egyébként a metrókkal nagyjából rendben van minden, csak bosszantó felújítási hibák akadnak.
A sorozatos metróleállásokra reagált Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Bolla Tibor BKV-vezér elmondta az oroszoknak, hogy rázzák gatyába a metrójukat, mert legvégső esetben még szerződésbontás lesz a dologból.
Azonnali hatállyal Magyarországra kérették a felújítást végző orosz Metrovagonmas vezetését.
Miután péntek reggel feszültség és félelem uralkodott el az egyik felújított 3-as metrón, amelynek az ajtaját vésznyitóval sem lehetett kinyitni, a főpolgármester pedig a 2010 előtti városvezetésre tolta a felelősséget, nyilván ő lett a főszereplője az alábbi fotónak.
A Nagyvárad tértől egészen Újpest-Központig pótlóbuszok szállították az utasokat péntek reggel, de a hibát még fél 9 előtt elhárították. Úgy tudjuk, felújított szerelvény döglött be.
Tarlós most az ATV-ben árult el részleteket a 3-as metró felújításának finanszírozásáról.
A kormány megfogadja a Velencei Bizottság jogi aggályait és módosít a civiltörvényen, jelentette be csütörtökön Lázár János. A miniszter azt is belengette, hogy Altusz Kristóf államtitkár a nyár folyamán fog tárgyalni New York állammal a CEU ügyében.
Nem ad pluszpénzt a 3-as metró felújítására az állam.
Folytatódik az állam és a főváros huzavonája a 3-as metró felújítása miatt.
A 3-as metró megdrágult felújítását a fővárosnak kell kigazdálkodnia egyéb uniós pályázatainak terhére, a HÉV-eknek mind a pályáját, mind a járműveket szeretnék megújítani, de fedezet egyelőre még nincs rá, a hódmezővásárhelyi tramtrainnel azonban állítják, minden rendben – mondta Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
Még ha sikerül is felújítani a metrószerelvényeket és a síneket, a rendszer elavultsága így is tragédiát okozhat. A Metróért Egyesület elnöke kongatta a vészharangot.
A főpolgármester szerint Budapestnek se akarata, se szándéka nincs állni a pluszköltségeket.
30-40 milliárd forinttal ugrott meg a metróprojekt összköltsége, hogy ezt kifizethesse, a fővárosnak újabb súlyos adósságokat kell magára vennie, hiába konszolidálták korábban. Hacsak a kormány nem segít.
Egymilliárd forint felett jár a metrókat felújító cégtől követelt kötbér, a BKV-vezér szerint mégis csak hisztériakeltésről van szó. Ő már csak tudja, a Tv2-n a biztonság kedvéért többször elismételték, hogy nála nincs hitelesebb ember a kérdésben. A szerelvényeket éjszakánként tesztelik, az ajtók állítólag már csak akkor nyílnak ki, amikor kell. És a héten visszatérhetnek a forgalomba, bár még hétfőn is érkeznek újabb orosz mérnökök a megjavításuk érdekében.
Most átvizsgálják az összes felújított metrószerelvényt, de "optimális esetben" a jövő hét második felében újra forgalomba állhatnak. Addig is maradnak a régi jó füstölő szovjet metrókocsik.
A BKK közlése szerint azért, mert azt a részt csak a 3-as metró felújítása után fogják felújítani.